MILD-HYBRID |
e-POWER |
|
---|---|---|
Hoe het werkt | Een benzinemotor krijgt extra ondersteuning van een batterij tijdens het accelereren |
Een combinatie van een benzinemotor die de batterij oplaadt en een elektrische motor die de wielen aandrijft |
Wat drijft de wielen aan? | Benzinemotor |
Elektrische motor |
Hoe wordt de batterij opgeladen? | De benzinemotor laadt de batterij op |
Laadt op tijdens het rijden dankzij de verbrandingsmotor en regeneratief remmen |
Is benzine nodig? | Ja |
Ja |
Hoe is de rijervaring? | Extra trekkracht voor een directe acceleratie |
Directe koppel via de elektrische motoraandrijving |
CO2-uitstoot |
Lagere uitstoot dan een equivalent model, met een traditionele benzinemotor(1) |
Lagere uitstoot dan een equivalent model met Mild-Hybrid(2)(3) |
Hoeveel procent rijdt u volledig elektrisch? | 0% |
100% |
MILD-HYBRID |
e-POWER |
|
---|---|---|
Hoe het werkt | Een benzinemotor krijgt extra ondersteuning van een batterij tijdens het accelereren |
Een combinatie van een benzinemotor die de batterij oplaadt en een elektrische motor die de wielen aandrijft |
Wat drijft de wielen aan? | Benzinemotor |
Elektrische motor |
Hoe wordt de batterij opgeladen? | De benzinemotor laadt de batterij op |
Laadt op tijdens het rijden dankzij de verbrandingsmotor en regeneratief remmen |
Is benzine nodig? | Ja |
Ja |
Hoe is de rijervaring? | Extra trekkracht voor een directe acceleratie |
Directe koppel via de elektrische motoraandrijving |
CO2-uitstoot |
Lagere uitstoot dan een equivalent model, met een traditionele benzinemotor(1) |
Lagere uitstoot dan een equivalent model met Mild-Hybrid(2)(3) |
Hoeveel procent rijdt u volledig elektrisch? | 0% |
100% |
MILD-HYBRID |
e-POWER |
|
---|---|---|
Hoe het werkt | Een benzinemotor krijgt extra ondersteuning van een batterij tijdens het accelereren |
Een combinatie van een benzinemotor die de batterij oplaadt en een elektrische motor die de wielen aandrijft |
Wat drijft de wielen aan? | Benzinemotor |
Elektrische motor |
Hoe wordt de batterij opgeladen? | De benzinemotor laadt de batterij op |
Laadt op tijdens het rijden dankzij de verbrandingsmotor en regeneratief remmen |
Is benzine nodig? | Ja |
Ja |
Hoe is de rijervaring? | Extra trekkracht voor een directe acceleratie |
Directe koppel via de elektrische motoraandrijving |
CO2-uitstoot |
Lagere uitstoot dan een equivalent model, met een traditionele benzinemotor(1) |
Lagere uitstoot dan een equivalent model met Mild-Hybrid(2)(3) |
Hoeveel procent rijdt u volledig elektrisch? | 0% |
100% |
MILD-HYBRID |
e-POWER |
|
---|---|---|
Brandstoftype | Euro loodvrij |
Euro loodvrij |
Motorinhoud cc |
1.332 |
1.497 |
Aantal cilinders, configuratie |
4, in lijn |
3, in lijn |
Max. koppel, Nm / tpm |
270 / 1.800 - 3.750 | 330 / 4.500 - 7.500 |
Aangedreven wielen |
Voorwielen | Voorwielen |
Max. motorvermogen, kW (pk) / tpm |
116 (158) |
140 (190) |
Acceleratie 0-100 km/uur, seconden |
9.2 - 10.2 | 7.9 |
Max. snelheid, km/uur |
196 - 206 |
170 |
Type transmissie |
Handgeschakeld of automaat |
Automaat |
Compressieverhouding |
10,5 - 1 : 1 |
Variabele 8:1 - 14:1 |
Inhoud brandstoftank, liter |
55 | 55 |
Type versnellingsbak |
Continu Variabele Transmissie (CVT) |
Elektrisch rijden met één versnelling |
Aandrijving |
Mild-Hybrid benzine |
e-POWER |
Verbruik l/100 km |
6,2 / 6,4 |
5,2 / 5,3 |
Uitstoot g/km |
141 / 144 |
117 / 119 |
Trekgewicht geremd/ongeremd |
1.800 / 725 |
750 / 750 |
MILD-HYBRID |
e-POWER |
|
---|---|---|
Brandstoftype | Euro loodvrij |
Euro loodvrij |
Motorinhoud cc |
1.332 |
1.497 |
Aantal cilinders, configuratie |
4, in lijn |
3, in lijn |
Max. koppel, Nm / tpm |
270 / 1.800 - 3.750 | 330 / 4.500 - 7.500 |
Aangedreven wielen |
Voorwielen | Voorwielen |
Max. motorvermogen, kW (pk) / tpm |
116 (158) |
140 (190) |
Acceleratie 0-100 km/uur, seconden |
9.2 - 10.2 | 7.9 |
Max. snelheid, km/uur |
196 - 206 |
170 |
Type transmissie |
Handgeschakeld of automaat |
Automaat |
Compressieverhouding |
10,5 - 1 : 1 |
Variabele 8:1 - 14:1 |
Inhoud brandstoftank, liter |
55 | 55 |
Type versnellingsbak |
Continu Variabele Transmissie (CVT) |
Elektrisch rijden met één versnelling |
Aandrijving |
Mild-Hybrid benzine |
e-POWER |
Verbruik l/100 km |
6,2 / 6,4 |
5,2 / 5,3 |
Uitstoot g/km |
141 / 144 |
117 / 119 |
Trekgewicht geremd/ongeremd |
1.800 / 725 |
750 / 750 |
MILD-HYBRID |
e-POWER |
|
---|---|---|
Brandstoftype | Euro loodvrij |
Euro loodvrij |
Motorinhoud cc |
1.332 |
1.497 |
Aantal cilinders, configuratie |
4, in lijn |
3, in lijn |
Max. koppel, Nm / tpm |
270 / 1.800 - 3.750 | 330 / 4.500 - 7.500 |
Aangedreven wielen |
Voorwielen | Voorwielen |
Max. motorvermogen, kW (pk) / tpm |
116 (158) |
140 (190) |
Acceleratie 0-100 km/uur, seconden |
9.2 - 10.2 | 7.9 |
Max. snelheid, km/uur |
196 - 206 |
170 |
Type transmissie |
Handgeschakeld of automaat |
Automaat |
Compressieverhouding |
10,5 - 1 : 1 |
Variabele 8:1 - 14:1 |
Inhoud brandstoftank, liter |
55 | 55 |
Type versnellingsbak |
Continu Variabele Transmissie (CVT) |
Elektrisch rijden met één versnelling |
Aandrijving |
Mild-Hybrid benzine |
e-POWER |
Verbruik l/100 km |
6,2 / 6,4 |
5,2 / 5,3 |
Uitstoot g/km |
141 / 144 |
117 / 119 |
Trekgewicht geremd/ongeremd |
1.800 / 725 |
750 / 750 |
[1] Gebaseerd op WLTP-cijfers, vergeleken bij het vergelijkbare model met verbrandingsmotor. De daadwerkelijke rijresultaten kunnen variëren afhankelijk van meerdere factoren, zoals optionele uitrusting, toestand van de batterij, klimaatbeheersing, onderhoud, rijgedrag en niet-technische factoren zoals weersomstandigheden, daadwerkelijke route etc.
[2] Gebaseerd op interne testgegevens, en lopende homologatie. De daadwerkelijke rijresultaten kunnen variëren afhankelijk van meerdere factoren, zoals optionele uitrusting, toestand van de batterij, klimaatbeheersing, onderhoud, rijgedrag en niet-technische factoren zoals weersomstandigheden, daadwerkelijke route etc.
[3] In beschrijvingen van hybride elektrische voertuigen worden ze vergeleken met de equivalente modellen met een benzinemotor. De WLPT-cijfers die getoond worden zijn bedoeld voor vergelijkingsdoeleinden. De daadwerkelijke real-world rijresultaten kunnen variëren afhankelijk van factoren inclusief het laadniveau van de batterij bij het starten, accessoires die na registratie zijn geïnstalleerd, weersomstandigheden, rijstijlen en de belasting van het voertuig.
Getoonde afbeeldingen en tekst zijn bedoeld als voorbeeld. In sommige gevallen betreft het foto's van voorbeeldvoertuigen en vertegenwoordigen ze geen specifiek model, specifieke uitvoering of actie. De getoonde kenmerken zijn mogelijk niet beschikbaar of zijn niet standaard beschikbaar of alleen als optie
(tegen een meerprijs).