AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) Uw gegevens beschermen
WIJ GEVEN OM UW PRIVACY
Nissan privacybeleid
Bij Nissan hebben we de bescherming van uw privacy hoog in het vaandel staan - dit betekent dat we ervoor zorgen dat alle persoonlijke gegevens die u aan ons doorgeeft door het kopen van onze goederen en diensten, het bezoeken van onze websites en/of onze social media-pagina's, alleen worden gebruikt voor de doeleinden die worden beschreven in dit beleid (hierna: "Privacybeleid") en in overeenstemming met de geldende privacywetgeving.
Het doel van dit Privacybeleid is om u gedetailleerde informatie te geven over hoe wij uw persoonlijke gegevens verwerken wanneer u onze goederen of diensten koopt en over uw rechten om uw privacy te beschermen. Dit Privacybeleid is ook van toepassing op iedereen die onze website en sociale mediapagina's bezoekt.
Voor het doel van dit Privacybeleid is de belangrijkste juridische entiteit die verantwoordelijk is voor de persoonlijke gegevens die u aan ons verstrekt (ook wel "gegevensbeheerder" genoemd) [Nissan Nederland, Hornweg 32, 1044 AN Amsterdam]. Houd er rekening mee dat uw persoonlijke gegevens ook kunnen worden verwerkt door Nissan Automotive Europe S.A.S., die tevens optreedt als gegevensbeheerder. Beide Nissan-entiteiten worden in dit privacybeleid "Nissan", "ons" of "wij" genoemd.
Lees dit privacybeleid zorgvuldig door en mocht u vragen
hebben, neem dan contact op met Nissan via https://www.nissan.nl/klantenservice/contact/aanvraag-persoonsgegevens.html.
1. WAAROM VERZAMELEN WE UW PERSOONLIJKE GEGEVENS?
Naarmate we meer over u weten, kunnen wij u betere persoonlijke diensten bieden. Uw privacy is onze prioriteit.
Nissan verwerkt uw persoonlijke gegevens voor de onderstaande doeleinden.
Doeleinden |
Voorbeelden van het gebruik van uw persoonlijke gegevens |
Wettelijke basis |
Informatie verstrekken die u mogelijk hebt aangevraagd (van ons of van ons erkende dealernetwerk) (als onderdeel van relatiebeheer met klanten en prospects) |
Om te reageren op uw aanvraag of om te voldoen aan eventuele verzoeken die u doet met betrekking tot proefritten, serviceaanvragen, brochureaanvragen of informatie over specifieke voertuigen, om het verzoek door te geven aan de desbetreffende dealer | Deze verwerking is gebaseerd op de precontractuele relatie die voortvloeit uit uw verzoek of ons gerechtvaardigd belang (om een kwaliteitsservice te bieden) |
Uw account aanmaken en beheren (als onderdeel van relatiebeheer met klanten en prospects en het leveren van gekoppelde diensten en het leveren van online diensten op de Nissan-website) |
Om uw account aan te maken, om u aan te melden op onze websites/apps, om u in staat te stellen uw huidige bestelling te volgen en toegang te krijgen tot uw bestelgeschiedenis, om u in staat te stellen uw account bij te werken | Deze verwerking is gebaseerd op de uitvoering van het contract dat u met ons bent aangegaan |
Bestellingen van voertuigen beheren (als onderdeel van klantrelatiebeheer) |
Om uw bestelling en levering te verwerken, om facturering en betalingen te beheren, om de klantrelatie, reparaties, garanties en andere relevante hulp te beheren, om u informatie te sturen zoals informatie over uw bestaande garantie of garantie-uitbreiding |
Deze verwerking is gebaseerd op de uitvoering van het contract dat u met ons bent aangegaan |
U verbonden diensten en rijhulpapplicaties aan boord bieden (als onderdeel van de levering van verbonden diensten) |
Om u diensten aan te bieden zoals vooraankondigingen, eco-driving, park assist, live traffic, geofencing, afstandsbedieningsfunctionaliteiten, eCall, enz. |
Deze verwerking is gebaseerd op toestemming (bijv. live verkeer vanwege de verwerking van geolocatiegegevens), de uitvoering van het contract dat u met ons bent aangegaan (bijv. park assist) of op wettelijke verplichting (bijv. eCall) - Raadpleeg voor meer informatie de Voorwaarden en bepalingen van NissanConnect Services https://www.nissan.nl/Services/nissanconnect-in-auto.html. |
U relevante informatie sturen over uw voertuig(en) en onze diensten (als onderdeel van klantrelatiebeheer) |
Om u informatie te sturen over systeemupdates, service- of APK-herinneringen |
Deze verwerking is gebaseerd op onze wettelijke verplichtingen (bijvoorbeeld het sturen van informatie over terugroepacties op uw voertuig), de uitvoering van een overeenkomst (bijvoorbeeld het sturen van informatie over uw bestaande garantieovereenkomst met ons) of legitiem belang (bijvoorbeeld het sturen van informatie over systeemupdates, onderhouds- of APK-herinneringen of aftersalesdiensten zoals informatie over uw bestaande garantie of garantie-uitbreiding). |
Dienst na verkoop beheren (als onderdeel van klantrelatiebeheer) |
Om uw vragen te beantwoorden, uw klachten te behandelen, terugbetalingen te verwerken, de prestaties van onze verkoop- en aftersalesdiensten te meten |
Deze verwerking is gebaseerd op de uitvoering van het contract dat u met ons bent aangegaan of op ons legitieme belang (om ervoor te zorgen dat de diensten die wij leveren voldoen aan onze kwaliteit en normen) |
Gespreksopnamen van uw interacties met Nissan en (als onderdeel van klantrelatiebeheer) |
Om de kwaliteit van de gesprekken te waarborgen en voor trainingsdoeleinden |
Deze verwerking is gebaseerd op onze legitieme belangen (en die van de Nissan-dealer) voor kwaliteits- en trainingsdoeleinden |
Veiligheid van het voertuig (als onderdeel van klantrelatiebeheer & levering van verbonden diensten) |
Voertuigen terugroepen wegens kwaliteitsproblemen, de cyberveiligheid van onze systemen waarborgen | Deze verwerking is gebaseerd op onze wettelijke verplichtingen of ons gerechtvaardigd belang (om u beveiligde systemen aan te bieden) |
Voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen (als onderdeel van klantenrelatiebeheer, levering van verbonden diensten, beheer van verzoeken van betrokkenen & beheer van claims en geschillen) |
Om te voldoen aan wettelijke en regelgevende verplichtingen, in het bijzonder om te voldoen aan regelgeving met betrekking tot boekhouding, eCall, Intelligente Snelheidsassistentiesystemen en Brandstofverbruikscontrole aan boord, om uw verzoeken te verwerken om uw rechten uit te oefenen | Deze verwerking is gebaseerd op onze wettelijke verplichtingen |
R&D van nieuwe producten en diensten (als onderdeel van Advanced Analytics) |
R&D uitvoeren op basis van feedback van klanten. | Deze verwerking is gebaseerd op ons legitieme belang (om onze producten en diensten te verbeteren) Waar mogelijk gebruiken we geanonimiseerde of gepseudonimiseerde gegevens. |
Feedback en klanttevredenheid (als onderdeel van marketing voor klanten en prospects) |
Om tevredenheidsonderzoeken uit te voeren (tenzij u bezwaar maakt tegen een dergelijke verwerking) | Deze verwerking is gebaseerd op ons gerechtvaardigd belang (om onze producten en diensten te verbeteren) |
Het meten van de prestaties van onze advertenties (als onderdeel van marketing voor klanten en prospects en geavanceerde analyses) |
Statistieken opstellen, marketingintelligentie implementeren | Deze verwerking wordt uitgevoerd op basis van ons legitieme belang (om de prestaties van onze activiteiten te meten), waar mogelijk met gebruik van gepseudonimiseerde gegevens |
We voeren marketingactiviteiten uit, wat ons met name in staat stelt om:
- marketingcampagnes lanceren;
- uw persoonlijke gegevens te analyseren om uw voorkeuren en interesses beter te begrijpen en u meer aangepaste en gepersonaliseerde advertenties of inhoud voor te stellen op onze websites en apps en op sociale media.
Wanneer u toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van elektronische direct-marketingcommunicatie van Nissan (zoals e-mail of sms) (bijvoorbeeld bij het maken van uw Nissan-account of via een speciaal formulier), verwerken we uw persoonlijke gegevens om u inhoud te bieden die is afgestemd op uw behoeften. Door uw persoonlijke gegevens te gebruiken, weten we iets meer over u en kunnen we u voorzien van gepersonaliseerde reclame. U kunt uw toestemming op elk gewenst moment intrekken door gebruik te maken van de afmeldlink in de aan u verzonden communicatie, via ons Contactcentrum of door contact op te nemen met onze klantenservice (+31 20 516 2026 of https://www.nissan.nl/klantenservice/contact/stel-vraag.html).
In het bijzonder:
- de persoonlijke gegevens die u rechtstreeks aan ons hebt verstrekt verzamelen en analyseren om interne profielen op te stellen over uw interesses en voorkeuren (bijv. een hybride auto in plaats van een dieselauto, een SUV in plaats van een stadsauto) en deze in onze database bewaren;
- het verzamelen en analyseren van de persoonlijke gegevens die door onze zakelijke partners worden verstrekt om uw profielen te verrijken (bijv. leeftijdsgroep, groen profiel, enz.);
- u relevante en gepersonaliseerde online reclame op sociale media (zoals Facebook of Instagram) te sturen of weer te geven op basis van uw profielen. Het bepalen van uw profiel stelt ons ook in staat om u geen reclame of aanbiedingen te sturen die niet overeenkomen met uw interesses en om het aantal keren dat dezelfde reclame aan u wordt gepresenteerd te beperken;
- aanbieders van sociale media zoals Meta vragen profielen te identificeren die op die van u lijken om "lookalike" doelgroepen te creëren waarnaar relevante en gepersonaliseerde online reclame wordt verzonden of weergegeven.
We verwerken nooit persoonlijke gegevens van speciale categorieën voor marketingdoeleinden.
Hieronder vindt u de rechtsgrondslagen waarop we ons baseren om dergelijke marketingactiviteiten uit te voeren:
Doeleinden | Voorbeelden van het gebruik van uw persoonlijke gegevens |
Wettelijke basis |
Onze klanten- / prospectdatabase beheren (als onderdeel van marketing voor klanten en prospects) |
Onze database verrijken, onze database bijwerken | Deze verwerking is gebaseerd op ons legitieme belang (om een up-to-date klanten- en prospectdatabase bij te houden) |
Marketingcommunicatie per e-mail aan huidige klanten of per telefoon, post of gericht aan huidige of potentiële klanten (prospects) (als onderdeel van marketing voor prospects/klanten en evenementenbeheer) |
Om u nieuwsbrieven, aangepaste communicatie, nieuwe aanbiedingen voor een nieuwe auto, evenementen en communicatie met betrekking tot speciale evenementen georganiseerd voor klanten of prospects te sturen | Deze verwerking is gebaseerd op ons legitieme belang om relevante commerciële berichten te sturen naar (i) huidige klanten over diensten of producten die vergelijkbaar zijn met de eerder gekochte (per e-mail, sms, instant messages zoals WhatsApp, sms, enz.), en (ii) naar klanten en prospects (per telefoon of post). |
Marketingcommunicatie per e-mail gericht aan potentiële klanten (prospects) (als onderdeel van marketing voor prospects en evenementenbeheer) |
Om u nieuwsbrieven, aangepaste communicatie, nieuwe aanbiedingen voor een nieuwe auto, evenementen en communicatie met betrekking tot speciale evenementen georganiseerd voor prospects te sturen | Deze verwerking is gebaseerd op uw toestemming voor het ontvangen van commerciële communicatie (per e-mail, sms, instant messages zoals WhatsApp, tekstberichten, enz.) |
Profilering om onze klant- en marktkennis te verbeteren (als onderdeel van profilering & voorspellende marketing/advanced analytics en sociale media) |
Profielen maken met behulp van segmentatietools en externe persoonlijke gegevens | Deze verwerking is gebaseerd op ons gerechtvaardigd belang (om de voorkeuren en interesses van onze klanten en prospects beter te leren kennen) |
Gerichte advertenties weergeven via onze partners in sociale media en advertentieplaatsing op basis van profilering (als onderdeel van profilering & voorspellende marketing/advanced analytics en sociale media) |
Om u online gerichte advertenties te tonen over onze voertuigen, producten en diensten op sociale media of relevante websites |
Deze verwerking is gebaseerd op ons gerechtvaardigd belang (om u te voorzien van relevante advertentie-inhoud, wanneer het waarschijnlijk is dat deze relevant voor u is) |
Lookalike-publiek creëren (als onderdeel van profilering & voorspellende marketing/advanced analytics en sociale media) |
Om uw persoonlijke gegevens te delen met sociale media om profielen te identificeren die op u lijken |
Deze verwerking is gebaseerd op ons legitieme belang (om prospects te identificeren die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in onze producten en diensten) |
Claims, geschillen / pregeschillen, geschillenbeheer / onderzoeken (als onderdeel van proces- en claimmanagement) |
Claims, geschillen en geschillen van individuele personen beheren; interne onderzoeken beheren, inclusief audit- en nalevingsgerelateerde onderzoeken. |
Deze verwerking is gebaseerd op ons legitiem belang (om onze rechten te beschermen in het geval van een rechtszaak) |
2. WAT VOOR SOORT PERSOONLIJKE GEGEVENS VERZAMELEN WE?
Met uw gegevens weten wij zeker dat we u alleen relevante informatie sturen.
Wanneer u onze producten en diensten koopt, onze websites en/of onze social media-pagina's bezoekt, verwerkt Nissan uw persoonlijke gegevens. Persoonlijke gegevens zijn alle informatie die kan worden gebruikt om u direct (zoals uw naam) of indirect (zoals uw klantnummer) te identificeren.
De persoonlijke gegevens die we verzamelen zijn afhankelijk van onze interactie met jou en kunnen bestaan uit (maar zijn niet beperkt tot):
Type gegevens | Voorbeelden van gegevens |
Identificatiegegevens |
Voornaam, achternaam, aanhef, adres, e-mailadres, telefoonnummer, stemuitspraak, enz. |
Speciale categorie persoonsgegevens (alleen in zeer beperkte omstandigheden) | Medische persoonsgegevens (die u ons mogelijk hebt verstrekt tijdens een klacht of een navraag) - Houd er rekening mee dat dergelijke speciale categorieën persoonsgegevens alleen worden verwerkt wanneer dit strikt noodzakelijk is om de gebruiker een dienst te verlenen waarom hij/zij heeft gevraagd en met zijn/haar toestemming, of om te voldoen aan een wettelijke of reglementaire verplichting. In elk geval zullen speciale categorieën van persoonsgegevens nooit worden gebruikt voor marketingdoeleinden. We zullen passende maatregelen nemen om een adequate bescherming van dergelijke speciale categorieën van persoonsgegevens te waarborgen. |
Gegevens met betrekking tot uw online accounts | Bovengenoemde identificatiegegevens en alle gegevens met betrekking tot uw online account (bijv. aanmaakdatum, geconfigureerde instellingen, enz.) |
Betalings- en transactiegegevens | Betalingsmethode, factuuradres, enz. |
Aankoopgegevens en bestelgeschiedenis | Gegevens met betrekking tot eventuele serviceovereenkomsten voor producten en diensten tussen u en Nissan, een erkende dealer of reparateur of onze financieringspartner (zoals de duur van de overeenkomst en de pariteitsdatum), ordernummer, gegevens met betrekking tot de producten die u bestelt, orderbedrag, tijd en datum van uw aankoop / van uw gebruik van onze diensten, verleende korting, gegevens over diensten van bedrijven binnen de Nissan-groep en erkende dealers die u hebt ontvangen of waarvoor u zich hebt geregistreerd, gegevens over eventuele transacties tussen u en Nissan of een erkende dealer of reparateur; etc. |
Gegevens met betrekking tot uw garanties/verzekeringspolissen | Gegevens met betrekking tot uw serviceplan, garantie en uitgebreide garantie, informatie over de verzekeringspolissen met betrekking tot uw voertuig (zoals het type, het niveau en de duur van de dekking, die we ontvangen van verzekeringsmaatschappijen of -makelaars), enz. |
Gegevens met betrekking tot uw interacties met Nissan | Gegevens met betrekking tot aftersales en/of andere relevante diensten, waaronder onze klantenservice, stemopnames van gesprekken tussen u en Nissan en tussen u en de dealer, "live chat"-gegevens, etc. |
Identificatiegegevens voertuig | Voertuigmodel, registratie, kenteken, voertuigidentificatienummer (VIN), serviceherinneringen en garantie-informatie, enz. |
Gebruik van het voertuig | Kilometerstand, reis, gebruik van multimedia, enz. |
Gegevens met betrekking tot aangesloten diensten | Geolocatiegegevens (indien u hiertoe toegang hebt verleend), gegevens waarmee het voertuig kan worden bestuurd (zoals vergrendelen/ontgrendelen van portieren, activeren van koplampen of claxon, enz.), batterijgerelateerde gegevens (batterijstatus, laadprogrammering), voorverwarmen of koelen van het voertuig) gegevens met betrekking tot de rijmodus (zoals het gebruik van bedieningselementen, accelereren, remmen) of tot de levering van verbonden diensten of toepassingen aan boord, enz. |
Gegevens met betrekking tot marketingprogramma's | Loyaliteit, direct marketing, marktonderzoek of enquêtes (zoals uw voertuigvoorkeuren). Als u optreedt namens een bedrijf, gegevens met betrekking tot zakelijke telemarketing. |
Verbindings- en browsegegevens | Datum en tijd van de verbinding, IP-adres, browsertype, browsertaal, gebruikte apparaten, eventlogs en alle gegevens met betrekking tot het gebruik van onze websites, GPS-locatie (als u toegang daartoe hebt toegestaan), enz. |
Cookies | Dit Privacybeleid dekt niet het gebruik van cookies. Voor meer informatie over het gebruik van cookies of om uw voorkeuren met betrekking tot dergelijke cookies te wijzigen, kunt u ons Cookiebeleid hier bezoeken: https://www.nissan.nl/juridisch/cookies.html. |
Houd er rekening mee dat de producten en diensten die wij aanbieden in de eerste plaats bedoeld zijn voor volwassenen. Daarom verwerken we geen specifieke persoonsgegevens van minderjarigen.
Alle persoonlijke gegevens die we bewaren, worden verzameld voor de doeleinden die worden beschreven in Sectie 2. We kunnen ook gebruik maken van geanonimiseerde statistische gegevens of samenwerken met externe bedrijven om onze kennis over u te verrijken. Bepaalde persoonlijke gegevens kunnen verplicht of optioneel zijn, afhankelijk van uw verzoek of uw gebruik van onze producten / diensten. Verplichte gegevens worden als zodanig gemarkeerd op het moment dat ze worden verzameld. Als u weigert om verplichte gegevens te verstrekken, kunnen we mogelijk niet de producten / diensten leveren die u hebt aangevraagd.
We raden u aan om ons op de hoogte te houden van wijzigingen in uw persoonlijke gegevens, in het bijzonder door uw rechten uit te oefenen zoals verder uiteengezet in Sectie 5 van dit Privacybeleid.
3. HOE LANG BEWAREN WE UW PERSOONLIJKE GEGEVENS?
Als algemene regel geldt dat we uw persoonlijke gegevens alleen bewaren voor de tijd die nodig is om het beoogde doel te bereiken, om aan uw behoeften te voldoen of om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen.
Als er geen uitzonderingen van toepassing zijn, bewaren we uw persoonlijke gegevens:
- tot de verwijdering van uw account of drie (3) jaar sinds de laatste activiteit op uw account;
- als u geen account hebt, voor de duur van onze commerciële relatie.
Daarnaast bewaren we uw persoonlijke gegevens gedurende drie (3) jaar vanaf het einde van onze commerciële relatie voor persoonlijke gegevens die worden verwerkt voor marketingdoeleinden, gedurende vijf (5) jaar vanaf het einde van de commerciële relatie voor persoonlijke gegevens die worden bewaard voor het bewijs van juridische claims, en gedurende tien (10) jaar vanaf het einde van het relevante fiscale jaar voor persoonlijke gegevens die worden bewaard voor boekhoudkundige doeleinden.
Wanneer we uw persoonlijke gegevens niet langer nodig hebben, worden ze verwijderd uit onze systemen en records of anoniem gemaakt zodat we u niet langer kunnen identificeren. Het kan echter nodig zijn om sommige van uw persoonlijke gegevens te archiveren om te kunnen reageren op eventuele juridische procedures, gedurende de verjaringstermijn die is voorzien in de toepasselijke wetgeving.
4. MET WIE DELEN WIJ UW GEGEVENS?
We delen uw persoonlijke gegevens met onze partners en/of dienstverleners om u de diensten te kunnen leveren en om deze voortdurend te verbeteren. We zorgen ervoor dat zij net zo toegewijd zijn als wij om uw persoonlijke gegevens en informatie te beschermen.
5. Wat zijn uw rechten?
U hebt verschillende rechten met betrekking tot de persoonlijke gegevens die wij over u bewaren. U kunt deze rechten te allen tijde uitoefenen door contact met ons op te nemen via ons Aanvraagformulier persoonlijke gegevens.
- Recht op bezwaar
Met dit recht kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens door ons. Als u bezwaar maakt, zullen we stoppen met het gebruik van uw gegevens, tenzij we dwingende legitieme redenen kunnen aantonen (die zwaarder wegen dan uw belangen) of als ons gebruik van uw gegevens noodzakelijk is voor de vaststelling, uitoefening of verdediging van juridische claims. Daarnaast heeft u te allen tijde het discretionaire recht om bezwaar te maken tegen direct marketing (zie sectie 8 hieronder).
- Recht om toestemming in te trekken
Wanneer wij uw toestemming hebben gekregen om uw persoonsgegevens te verwerken voor bepaalde activiteiten, kunt u deze toestemming te allen tijde intrekken. Als u ons vraagt om dit te doen, stoppen we met het gebruik van uw gegevens, tenzij we van mening zijn dat er een alternatieve wettelijke reden is om onze verdere verwerking van uw gegevens voor dit doel te rechtvaardigen, in welk geval we u dit zullen laten weten.
- Recht op toegang tot uw gegevens
U kunt ons te allen tijde vragen om een kopie van de informatie die wij over u hebben dankzij het formulier hierboven. Wij zullen binnen een maand op uw verzoek reageren. Deze termijn kan indien nodig met twee maanden worden verlengd, rekening houdend met de complexiteit en het aantal verzoeken. We kunnen een identificatiebewijs vragen om uw verzoek te verifiëren. Als u meer kopieën van deze informatie bij ons aanvraagt, kunnen wij u redelijke administratiekosten in rekening brengen. Als het ons wettelijk is toegestaan om dit te doen, kunnen we uw verzoek weigeren. Als we uw verzoek weigeren, zullen we u altijd de redenen hiervoor meedelen.
- Recht op wissen
U hebt het recht om ons te vragen uw persoonlijke gegevens in bepaalde omstandigheden te "wissen". We hebben slechts in beperkte gevallen het recht om te weigeren uw verzoek tot wissen in te willigen en we zullen u altijd vertellen waarom we dat doen.
- Recht op beperking van de verwerking
U hebt het recht om te verzoeken dat wij onze verwerking van uw persoonsgegevens in bepaalde omstandigheden beperken, bijvoorbeeld als u de juistheid betwist van de persoonsgegevens die wij over u bewaren of als u bezwaar maakt tegen onze verwerking van uw persoonsgegevens voor onze legitieme belangen. Als we uw persoonsgegevens hebben gedeeld met derden, zullen we hen op de hoogte stellen van de beperkte verwerking, tenzij dit onmogelijk is of onevenredig veel moeite kost. We zullen u uiteraard op de hoogte stellen voordat we een beperking op de verwerking van uw persoonsgegevens opheffen.
- Recht op correctie
U hebt het recht om ons te verzoeken onjuiste of onvolledige persoonsgegevens die wij van u hebben, te rectificeren. Als wij deze persoonsgegevens hebben gedeeld met derden, zullen wij hen op de hoogte stellen van de rectificatie, tenzij dit onmogelijk is of onevenredig veel moeite kost. U kunt ook informatie opvragen over de derden aan wie wij de onjuiste of onvolledige persoonsgegevens hebben verstrekt. Wanneer wij van mening zijn dat het redelijk is dat wij niet aan uw verzoek voldoen, zullen wij onze redenen voor deze beslissing toelichten.
- Recht op overdraagbaarheid
U hebt het recht om te verzoeken om uw gegevens te ontvangen in een gestructureerd, algemeen gebruikt en machine leesbaar formaat en of ons te verzoeken om dergelijke persoonlijke gegevens door te geven aan een derde partij die optreedt als een gegevensbeheerder.
- Het recht om uw "laatste wil en instructies" door te geven
Als u in Frankrijk woont, kunt u uw "laatste wil en instructies" doorgeven die moeten worden toegepast op uw persoonlijke gegevens in het geval van uw overlijden (bijvoorbeeld verwijdering of overdracht aan een persoon van uw keuze).
- Recht op klagen
U hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit - afhankelijk van het land waar u woont (in Frankrijk kunt u bijvoorbeeld contact opnemen met de CNIL en in het Verenigd Koninkrijk met de ICO). We raden u aan eerst contact met ons op te nemen, zodat we samen kunnen proberen uw probleem op te lossen.
6. HOE BESCHERMT NISSAN UW PERSOONLIJKE GEGEVENS?
We willen ervoor zorgen dat uw persoonlijke gegevens op een veilige manier worden opgeslagen en verwerkt. We hebben technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonlijke gegevens te beschermen, in het bijzonder tegen mogelijke inbreuken op gegevens die kunnen leiden tot de vernietiging, het verlies, de wijziging, de ongeoorloofde toegang of de openbaarmaking van uw persoonlijke gegevens, hetzij per ongeluk of onrechtmatig. Deze maatregelen garanderen een beveiligingsniveau dat is aangepast aan de gegevens en houden rekening met de stand van de techniek en de kosten van implementatie in verhouding tot de risico's en de aard van de te beschermen gegevens.
Wij garanderen dat alle leden van ons personeel en alle andere personen die uw persoonlijke gegevens verwerken, de interne regels en procedures met betrekking tot de verwerking van persoonlijke gegevens respecteren, met inbegrip van de technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen die zijn ingesteld om uw persoonlijke gegevens te beschermen.
7. VERANDER UW MARKETINGVOORKEUREN
U kunt uw marketingvoorkeuren te allen tijde wijzigen en het ontvangen van marketingcommunicatie van ons (inclusief online gerichte reclame) stopzetten door:
- door gebruik te maken van de afmeldlink in de communicatie die u wordt toegezonden;
- via het Contactcentrum, of;
- door contact op te nemen met onze klantenservice (+31205162026 of https://www.nissan.nl/klantenservice/contact/stel-vraag.html).
8. HOE NEEMT U CONTACT MET ONS OP?
Als u vragen hebt over dit Privacybeleid, inclusief uw rechten met betrekking tot uw persoonlijke gegevens, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via: https://www.nissan.nl/klantenservice/contact/aanvraag-persoonsgegevens.html.
9. WIJZIGING VAN DIT BELEID
We kunnen dit beleid van tijd tot tijd wijzigen. We zullen u informeren en/of om uw toestemming vragen wanneer dat nodig of vereist is. We raden u daarom aan dit beleid te raadplegen telkens wanneer u onze website bezoekt om de meest recente versie te bekijken.
Versie bijgewerkt op 4 april 2024.